Friday, December 2, 2011

CINTA.

assalamualaikum. selamat pagi. salam 1 malaysia. heee. >.<


dah lama saya tak update kan ? saya mmg malas yg teramat sgt nak update. kdg2 nak update tp taktau nak tulis apa. heee. okay watlek watpeace dulu. mesti tak sabar2 nak bace tentang entry saya kali ni yg bertajuk ' cinta '. *perasan kejap. ekh. mcm lah ada org nak bace. heee. >.< sy update entry kali ni tentang ' CINTA ' sbb kebelakangan ni saya tgk ramai yg tengah syok bercinta , sedih putus , emo sana emo sini sbb CINTA. nak2 kan kalau saya log in je mukabuku , fuhhh hamikkk , news feed saya sangat penuh dgn status pasal CINTA. sometimes sy menyampah jugak lah kennn. ekh korang tak menyampah ke ? dahlah log in je , tgk kawan-kawan update status CINTA , dah tu kalau sorang dua orang takpe , ni kalau awk scroll scroll scroll hamek , semua pasal CINTA jeee. tp tak semua sama. ada yg bahagia , ada yg kecewa , ada yg sedih , ada yg rasa mcm hidup ni dah gelap. tp sometimes saya tak salah kan diorang sbb berjiwang kt status. tu hak diorang lah kan. sbb tu mukabuku diorang. lgpun bg saya , mukabuku dah mcm diary so biarlah diorang nak berjiwang ke nak bersedih ke. tu hak diorang , kita as salah seorang pengguna mukabuku pun kene lah hormat jugak ken. jangan korang nak maki hamun diorang segala bagai. sbb bercinta pada usia yg muda. ekh , ada ke ea dalam undang-undang CINTA mengatakan yg CINTA ada tahap umur ? setahu saya tak de kan ? sebenarnyee semua orang ada hak nak bercinta , tp bila dah masuk dalam dunia CINTA tu pandai2 lah kan mcm mana nak jaga hubungan korang. zaman sekarang ni dah tak kira umur nak bercinta. ekh , ada yg darjah 6 dah couple & sampai sekarang hubungan diorang kekal , alhamdulillah. sbb apa diorang dapat bertahan lama ? sbb diorang bijak dalam mengendalikan segala masalah dalam hubungan diorang. jeles ? siapa yg dalam hidup dia , tak pernah langsung ada perasaan jeles ? angkat bulu kening sikit. hmmm. tipu lah kan kalau dlm hubungan takde langsung rasa cemburu. normal lah tu weh. ekh kalau bff saya dekat dgn musuh sy pun sy jeles , inikan gf / bf korang dekat dgn org yg korang tak suka ken. suami isteri pun ada cemburu tu weh. ekh , yg penting dalam hidup ni korang akan cemburu kalau org yg korang sayang dekat ngn orang lain. itu fakta yeee. sy ni bukan lah mahir sgt dalam bab2 CINTA ni , tp melalui org sekeliling saya belajar apa tu CINTA ? saya memang takde bf , tp saya pernah ada bf. saya mengaku yg saya teramat sangat lah jeles kalau bf saya , menggedik dgn perempuan lain. normal lah tu weh. ada yg tanya , kenapa sy taknak bercinta lagi ? hm. siapa kata saya tak bercinta ? saya masih bercinta. saya cinta kan Allah , saya cinta kan ibu bapa , saya cinta kan adik-beradik saya , saya cinta kan saudara-mara saya , saya cinta kan guru-guru saya , saya cintakan rakan-rakan saya , saya cintakan seluruh umat islam di dunia ini , tp cinta dgn pasangan ? masih belum ada lg , insyaallah suatu hari nanti. saya tak peduli orang kata apa ? nak kata saya tak laku ke tak cantik ke ? saya memang tak kesah. sbb saya tahu Allah dah sediakan saya seorang lelaki yg boleh bimbing saya , insyaallah. saya selalu berpegang dgn kata ' jangan kejar cinta , biarlah cinta yg kejar kita '. tp zaman hari ni saya tgk ramai sangat kejar CINTA. kalau korang terlalu kejar sangat cinta , ni lah jadinya , hubungan tak dapat bertahan lama. sbb korang kejar cinta & korang tak fikir yg korang dah bersedia ke untuk bercinta. saya juga mengaku , sebagai remaja yg semakin membesar , kita nak juga merasa bercinta. yelah kan tgk kawan2 semua bercinta. kita pun nak jugak kan. sbb kita rasa mcm malu sangat kalau lepak dgn membe2 , diorang bwk couple masing2 & korang jeee takde. mestilah perasaan boring , sedih sbb korang takde mcm kawan2 korang. and awak-awak semua , tolong lah jangan mcm org gila desperate nak kan couple , pleaseee lah , mcm bangang lah weh. korang update status ' bak sini satu bf / gf '. korang tak de perasaan ke masa nak share status tu ? bg saya , kalau saya buat status mcm tu and share , saya rasa saya dah jatuhkan maruah sendiri. yeee betul. hm. tak salah korang nak bergurau , tp bergurau biarlah bertempat. and kalau korang rasa korang nak bercinta , tp perangai masih tak matang lg , saya sarankan lupekan jelah. sbb takut korang yg terluka nanti. dalam bercinta pun , kita akan diuji mcm2 , dari situlah boleh nilai sama ada kita dah matang or tak. dalam bercinta jugak , sebenarnyeee jangan dua2 kepala angin , panas baran sbb ni lg senang runtuh kan hubungan korang. lebih elok kalau seorang suka mengalah. kan lg bagus. jgn lah korang rasa kalau korang mengalah maknenyeee korang pengecut. bukannn. ! dalam hubungan takde istilah pengecut segala bagai. cuba korang bayangkan ea , kalau korang marah2 , pasangan korang tenangkan korang , mesti lepas tu korang boleh tersenyum kan. kalau korang marah2 , pasangan korang pun marah2 mcm nak gila , apa yg akan terjadi ? yeee anda betul , hubungan anda akan berkecai di sana sbb kan sifat tak matang anda. so , lepas ni cuba sorang watlek watcool ea , insyaallah korang bertahan lama. heee. serius , saya rasa mcm ekh betul ke saya yg taip ni ? heee. saya bukan lah jenis penjiwang & saya tak suka sangat kalau orang berjiwang lebih2 dgn saya , rasa mcm euwww. tak suka ? pegi blah. hm. untuk mohamad hafizal a.k.a apiz rainbow , saya tahu awk dgn dia dah 4tahun6bulan , memang suata masa yg sangat lama , memang dalam hubungan ni akan ada setan2 yg cuba untuk runtuhkan hubungan awk & dia , abaikan apa org cakap yg penting awk tau apa yg betul , mungkin ni belum titik terakhir dalam hubungan awk , mungkin boleh diperbaiki lagi , kalau awk rasa mmg dah tak boleh go on dgn dia lg , terima kenyataan yg awk bukan utk dia & dia bukan utk awk. engat , Allah tu dah tentukan jodoh kita. cuma kita perlu bersabar untuk terima jodoh tu. & jangan putus asa , sebab awk sendiri tunjukkan kelemahan awk. be strong , dude. Allah selalu di sisi kamu. saya mintak maaf kalau awk tak suka apa yg saya ckp. hmmm. guysss. okaylah. saya rasa sampai sini je , kalau ada umur lg saya sambung berceloteh ea. yg penting semua kena watlek , watpeace. heee. kalau korang sedih , kecewa , nak nangis , korang nangis lah dkt Allah , Dia sentiasa dengar. korang jangan sesekali rasa korang hilang pasangan korang , korang dah takde sesiape lg , jangan lupa korang ada Allah , ibu bapa , rakan-rakan. hamboiii. banyak kan korang saya ? heee. okay saya mmg nak pergi carik baby comel sy tu , kesian dia kene curik oleh manusia yg sangat berhati binatang. heee.


* if you love something let it go , if it comes back to you it's yours ,

* to love someone deeply gives you strength. being loved by someone deeply gives you courage.
* love doesn't make the world go round. love is what makes the rideworthwile

much love , dee dieya. >.<

No comments:

Post a Comment