Thursday, November 17, 2011

PERASAAN. -.-'

aku benci perasaan. benci sangat sangat sangat. aku benci semua jenis perasaan. suka , ketawa , marah , kecewa , sedih , terluka. kalau kita happy , akan ada duka yg menimpa. kalau kita asyik ketawa , org akan kata hati kita cepat gelap. kalau kita suka marah , lama-2 muka kita nampak tua .kalau kita kecewa , mesti org sekeliling kita taknak tgk kita mcm tu kan. kalau kita sedih , hmmm aku benci perasaan ni. aku paling benci terluka , hmmm kenapa semua org nak buat aku terluka ? boleh tak sesekali Tuhan tu adil dengan saya. kenapa semenjak ni Tuhan selalu bg saya kecewa , sedih , terluka. YA ALLAH , cukup lah Kau bg aku kecewa sedih terluka sampai sekarang yang aku rasa tak mampu nak terima. sumpah tak mampu. Kau ambil abang yg paling aku sayang. tulah paling susah aku nak terima sampai sekarang. YA ALLAH , Kau hanya akan uji seseorang hamba tu kalau dia mampu. tp aku tak mampu nak tanggung semua ni. kenapa mesti Kau ambil orang yang aku sayang , tempat aku manja , tempat aku mengadu segala perasaan aku , tempat aku lepaskan geram , tempat aku nak nangis bila aku perlu , tempat untuk aku hilangkan perasaan rindu aku dekat org yg aku sayang. Kau tau kan aku tak mampu , tp kenapa Kau amik dia dari aku ? kenapa ? aku tak kuat YA ALLAH bila kau ambil dia dari aku. aku dah tak ada tempat mengadu , tempat nak manja , tempat nak meluahkan perasaan , tempat nak nangis , tempat nak marah , tempat nak mengadu bila aku stres , stres , stres & dia jugak tempat bila aku nak ada abang. abang , adik rindu abang. bila abg nak dtg dlm mimpi adik lagi ? adik rindu abg lahhh. dengar ke takkk ? abg , setiap malam adik berdoa supaya Allah hidupkan abg balik. adik tau tu semua takkan terjadi. tp adik nak jugakkk. abg , adik mcm nak gila bila abg takde. even adik ada abg mel , tp dia tak sama mcm abg. abg , kenapa masa abg hidup abg pesan kt abg mel supaya jaga adik bila abg takda. abg , adik taknak susahkan org lain lahhh. adik dah boleh berdikari. abang , kenapa abg mel tau semua yg adik suka & tak & even rahsia adik yg adik bgtau kt abg je tp abg bgtau dia ? abg , mesti abg dah tau yg abg akan tinggalkan adik utk forever kan tu sebab abg dah cakap semua pasal adik kt abg mel. abg , adik taknak susahkan abg mel. abg , abg mel sanggup tak further study dia dekat US semata-mata nak jaga adik sebab tu amanah abang yang terakhir. abg , adik taknak ahhh mcm ni. tu kan masa depan abg mel jugak.adik dah pujuk abg mel tp dia tetap taknak ahhh. adik taktau mcm mana nak cakap lg ? abg , hari tu masa adik & abg mel & kawan-kawan abg kt rumah abg , masa malam tu abg mel masuk bilik abg , lama sangat , dia cakap dia nak ambil baju abang sbb dia nak pinjam , tp adik tgk lame jeee dia masuk bilik abg , bila adik naik pegi bilik abg , abg masa tu hanya Allah je tahu mcm mana sayang nye dia kt abg. dia nangis abg. adik terkejut sangat sebab sepanjang abg takde , adik rasa dia org paling kuat sbb dia tak nangis punnn. adik egt abg mel tak sedih abg takde , rupa-rupanyeee dia sorokkan sedih dia. abg , kuatnyeee abg mel. dia sanggup tak tunjuk sedih dia tp adik ? abg , seumur hidup adik tulah lelaki yg adik rasa betul2 kawan sejati utk abg , abg , mesti abg tgk abg mel nangis kan ? adik tak sanggup tgk abg mel masa tu , tp bila adik masuk bilik abg , abg mel terus lap airmata dia lepastu pura-pura ketawa. masa tu adik nangis abg. adik ckp ngn dia , jangan sorokkan sedih tu boleh tak ? tp abg mel tetap dgn lawak dia. tp bila adik cakap yg abg mel anugerah terindah dari Allah utk abg & adik , terus abg mel peluk adik & nangis. hanya Allah je tahu mcm mana perasaan kiteorg masa tu abg ? abg mel nangis sungguh2. abg mel cakap abg mel tak kuat. :((( YA ALLAH , kenapa Kau ambik abg dari kami YA ALLAH. YA ALLAH , kami tak dapat terima pemergian dia. abg , kenapa abg baik sangat ? org selalu cakap , org yang baik akan selalu diambil oleh Allah secepat mungkin. abg , kalau adik lepak ngn abg , mesti kadang-kadang adik terlintas fikir ' mungkin Allah akan ambil abg cepat sbb abg baik sangat ' & semua tu betul. abg , bg adik abg pari-pari yg suci. abg , abg terlalu baik sangat. bila dik gaduh dengan mama , abg lah org pertama yg nasihatkan adik , abg lah sebab nye adik tak benci mama. abg , abg lah anak terbaik untuk mummy. YA ALLAH , adik kalau tgk abg layan mummy , mcm abg layan puteri. best nyeee mummy. abg , mummy punnn selalu rindu abg. mummy selalu suruh adik datang kl hujung minggu & teman mummy ziarah taman raudah abg. abg , untung abg ada mummy yg baik cm tu , adik suka sangat tgk mummy tanam pokok kt taman raudah abg. setiap hari mummy upah seorang utk jaga taman raudah abg. ALLAHUAKBAR. mummy sayang kan abg sangat-sangat. abg , kalau adik jejak je kt tanah perkuburan tu , adik dapat rasa yg taman raudah abg paling tenang even ramai lg org-2 besar kebumi kt sana. abg , bg mummy , adik , abg mel , tempat yg paling tenang ialah taman raudah abg. abg , bila adik kt sana , adik rasa yg abg terlalu dekat dgn adik. bila adik kt sana jugak , adik rasan setenang-tenangnyeee. ALLAH TU MAHA BESAR , kan abg ? tp abg. adik rasa mcm tak puas jeee gelak dgn abg. YA ALLAH , kau kuatkan lah aku. aku dah tak mampu YA ALLAH. abg , bangunlahhh kejappp. pleaseee lahhh. adik nak peluk abg nak cium abg & lepastu adik nak ikut abg. adik dah tak kuattt. abg , kalau abg ada ni , mesti abg takkan bg adik nangis kan. tp abg dah takde , bila adik nangis takde org amek kesahhh. abg , adik minta maaf sebab adik tak mampu nak terima pemergian abg lagi. adik dah cuba banyak kali tapi adik tak mampu , tak mampu , maafkan adik lagi sekali. abg , adik nak nangis lagi ni sbb adik terharu sangat sbb abg jahitkan sendiri baju untuk pagi hari raya haji. thanks abg. hmmm baju tu abg mel yg bg. terlalu cantik baju tu abg. adik dapat jeee baju tu , adik terus gantungkan sbb abg mel ckp baju ni abg dah iron & basuhkan. abg , adik suka sangat. mlm tu adik pakai jeee baju tu. sampai mama ayah semua tegur adik. tp adik rindu abggg. abg , pagi tu masa mama ajak pergi masjid. bila adik tgk baju tu adik nangis. adik tak pakai baju tu sbb adik taknak org lain tgk , biar adik sorang jeee tgk. abg , masa adik kt masjid semua org cakap adik happy , tp takde siapa punnn yg tau dalam hati ni abg ? takde org tau mcm mana sedih nyeee adik takde abg ? kalau abg ada , mesti abg akan tolong sesame. tp hari tu ? adik carik abg tp abg takde. mana abg pergi ? :((( adik tak duduk lame kt masjid sbb adik tunggu abg tp abg takde punnn. abg , bila adik tgk kubur yg dekat2 dgn masjid tu , adik teringat abggg. rindu datanggg. YA ALLAH , tolonglah bg abg balikkk. untuk kali ni jeee & aku janji aku akan jaga abg dgn baik. tolonglah ? :((( abg mel , kalau abg baca adik minta maaf sangat sangat sangat. bukan adik tak hargai abg , tp adik belum boleh terima abg mel as pengganti abg faries. sorry , abg mel. i love you too my dear brother. YA ALLAH , mlm ni boleh tak bg aku jumpa dgn arwah abang. aku terlalu rindukan dia. abg , engat , abg selalu dalam hati adik. tak ada org yg boleh gantikan abang. adik sayang abg sampai akhirat. itu janji adik. abg , tenang lah di sana. moga abg ditempatkan di kalangan org yg beriman. aminnn.
 I LOVE YOU , tengku putera muhammad ariel faries iskandar. -.-'

much love , dee dieya. -.-'

No comments:

Post a Comment